Veelgestelde Vragen

De meest gestelde vragen hebben we al voor je beantwoord. Staat je vraag er niet tussen of kun je het antwoord niet vinden? Neem dan contact met ons op!

Over de producten

Zijn al jullie producten BPA-vrij?

Ja, alle producten van LOCK&LOCK zijn volledig BPA-vrij. De producten die LOCK&LOCK verkoopt zijn gemaakt van PolyPropyleen (PP) of Copolyester (Tritan™). Deze beide kunststoffen zijn BPA-vrij en bevatten ook geen andere stoffen die bij normaal gebruik schadelijk zijn voor de gezondheid.

Bisphenol A (BPA) is een chemische stof die wordt gebruikt voor de productie van PolyCarbonaat (PC), een harde transparante plastic waarvan o.a. flessen/bakjes voor voeding en water worden gemaakt. Bij de productie van andere kunststoffen zoals PolyPropyleen en Copolyester wordt géén BPA gebruikt. Producten van LOCK&LOCK zijn daardoor 100% BPA-vrij.

Kunnen alle producten in de vaatwasser?

Alle vershoudbakjes, ovenschalen en waterflessen van LOCK&LOCK kunnen in de vaatwasser. Belangrijk daarbij is dat de producten in het bovenste rek van de vaatwasmachine geplaatst worden. Het wordt aangeraden om de ECOlife waterfles met de hand te wassen.

Producten die niet in de vaatwasser kunnen:

  • Alle HOT&COOL thermosbekers/flessen
  • Sap/waterkan 1,9 liter
Zijn alle vershoudbakjes geschikt voor in de diepvries?

Ja, alle vershoudbakjes zijn geschikt voor in de diepvries (tot -20° C). Ook de glazen ovenschalen kunnen in de diepvries!

Tip: Laat de bevroren vershouddoos uit de vriezer eerst even op temperatuur komen alvorens het deksel te openen.

Zijn alle vershoudbakjes geschikt voor in de magnetron?

Ja, alle vershoudbakjes zijn geschikt voor in de magnetron (tot 120° C, deksel eraf). Let op: Het deksel altijd los erop of geheel verwijderen, zodat stoom kan ontsnappen!

Pas op met voedingsmiddelen die veel vet, olie, suiker of tomaten(saus) bevatten. Bij verwarming in de magnetron bereiken deze gemakkelijk temperaturen boven de 120° C waardoor beschadiging en/of verkleuring kan optreden.

Tip: Verwarm niet langer dan noodzakelijk en roer tussentijds de inhoud goed door om warmte te verdelen.

Waar zijn de ECO vershoudbakjes van gemaakt?

De ECO vershoudbakjes zijn gemaakt van 100% gerecycled PolyPropyleen (BPA-vrij). Voor de ECO producten worden alle restanten, afgekeurde producten, overstocks en plastic afval gebruikt dat ontstaat tijdens het productieproces van de reguliere producten. Net als de reguliere producten van LOCK&LOCK zijn de ECO producten BPA-vrij en voedselveilig.

Welke kleur ECO vershoudbakje ontvang ik?

Door de mix van kleuren van verschillende restanten is elke vershouddoos en deksel uniek in kleur, wat zorgt voor een gevarieerde collectie. Welke kleur het wordt, hangt af van wat er van de productielijn afkomt. De kleuren kunnen daarom afwijken van de getoonde afbeeldingen. Je weet dus van tevoren niet precies welke kleur het vershoudbakje heeft, dat je hebt besteld. Laat je verrassen!

Is de kwaliteit van de ECO vershoudbakjes net zo goed als de andere LOCK&LOCK producten?

De LOCK&LOCK ECO vershoudbakjes hebben dezelfde betrouwbare kwaliteit als alle andere producten van LOCK&LOCK. De vershoudbakjes zijn BPA-vrij, geschikt voor magnetron, vaatwasser en diepvries, gemakkelijk in gebruik en 100% lucht- en waterdicht dankzij de vierzijdige sluiting. Kortom, de kwaliteit en kenmerken die je van LOCK&LOCK gewend bent maar dan in een groen jasje!

Een onderdeel van mijn product is stuk of kwijt. Kan ik ook een losse onderdelen bestellen?

Wij verkopen een aantal losse onderdelen via de webshop. Staat het onderdeel dat jij nodig hebt er niet tussen? Neem dan contact op per mail via info@locklock.nl of telefonisch via 085 – 8001800. Dan helpen wij je graag verder!

Mijn waterfles lekt, wat moet ik doen?

Als de waterfles lekt, ontbreekt er in de meeste gevallen een onderdeel. In de dop van de waterfles hoort een siliconenring te zitten die voorkomt dat de fles gaat lekken. Wij verkopen een aantal losse onderdelen via de webshop. Staat het onderdeel dat jij nodig hebt er niet tussen? Neem contact op per mail via info@locklock.nl of telefonisch via 085 – 8001800. Dan helpen wij je graag verder!

Wat betekenen de verschillende symbolen op de vershoudbakjes?

Onderop de vershoudbakjes staan verschillende symbolen. Dit is hun betekenis:

vaatwasserProduct mag in de vaatwasser
Met dit symbool wordt aangegeven dat het product in de vaatwasmachine kan. Belangrijk hierbij is dat de producten in het bovenste rek van de vaatwasser worden geplaatst.

 

 

vriezerProduct mag in de vriezer
Met dit symbool wordt aangegeven dat het product in de vriezer kan. De producten van LOCK&LOCK kunnen in de vriezer tot -20° C.

 

 

magnetronProduct mag in de magnetron
Met dit symbool wordt aangegeven dat het product in de magnetron (tot 120° C) kan. Belangrijk hierbij is dat de deksel los erop of geheel verwijderd wordt.

 

 

voedselveilig

Product is veilig om uit te eten of drinken
Met dit symbool wordt aangegeven dat de producten 100% veilig zijn om in contact te komen met levensmiddelen.

 

 


PolyPropyleenProduct is gemaakt van het veilige materiaal PolyPropyleen
Producten met dit symbool zijn gemaakt van PolyPropyleen (PP). Deze kunststof bevat geen BPA of andere stoffen die bij normaal gebruik schadelijk zijn voor je gezondheid.

 

 


CopolyesterProduct is gemaakt van het veilige materiaal Copolyester
Dit symbool wordt gebruikt voor een reeks van kunststoffen die niet onder de andere categorieën vallen. In het geval van LOCK&LOCK zijn dat de luxere vershoudbakjes en waterflessen die gemaakt zijn van Copolyester (Tritan™). Deze bakjes bevatten   geen BPA of andere stoffen die bij normaal gebruik schadelijk zijn voor je gezondheid.

De afmetingen die vermeld staan bij de producten, zijn dat de binnen- of buitenmaten?

De afmetingen die bij de producten vermeld staan, zijn de buitenmaten inclusief deksel. De inhoud wordt aangegeven in milliliter of liter. Bij alle Classics vershoudbakjes staat een filmpje om duidelijker te maken hoe groot het bakje is en wat er in kan.

Wat zijn de gebruiksaanwijzingen van de verschillende producten?

De verschillende productcategorieën van LOCK&LOCK hebben een gebruiksaanwijzing. Neem deze gebruiksvoorschriften in acht voor een lange levensduur en optimaal gebruik van de producten.

Gebruiksaanwijzing vershoudbakjes
Gebruiksaanwijzing ovenschalen
Gebruiksaanwijzing HOT&COOL drinkflessen

Hoe kan ik de vershoudbakjes het beste schoonmaken?

Alle vershoudbakjes van LOCK&LOCK kunnen in de vaatwasser. Belangrijk daarbij is dat de producten in het bovenste rek van de vaatwasmachine geplaatst worden. Uiteraard kunnen de vershoudbakjes ook handmatig worden afgewassen. Gebruik hierbij geen agressieve afwas- en/of schuurmiddelen, deze kunnen het oppervlak beschadigen.

Heb je voedingsmiddelen bewaard/verwarmd met (veel) vet, olie, tomaten, curry e.d.? Met een stukje keukenrol veeg je gemakkelijk de binnenkant van het bakje schoon. Daarna kan het bakje normaal worden afgewassen/in de vaatwasser.

Zijn er restjes tussen de siliconenring gekomen en krijg je die met de afwasborstel niet weg? Dan kan het noodzakelijk zijn de siliconenring uit de deksel te halen. Gebruik hierbij altijd een stomp voorwerp om beschadigingen aan de holle siliconenring te voorkomen!

Is je vershoudbakje in de loop van de tijd wat minder fris gaan ruiken, ondanks regelmatige schoonmaakbeurten? Probeer dan deze tip:

In de avond nadat je het vershoudbakje hebt afgewassen, vul je het met een klein laagje water. Voeg dan een beetje baking soda toe en laat deze dan de hele nacht staan. In de ochtend was je het bakje weer af en is de geur verdwenen!

Hoe kan ik mijn waterfles het beste schoonmaken?

De waterflessen van LOCK&LOCK kunnen in de vaatwasser. Belangrijk daarbij is dat de producten in het bovenste rek van de vaatwasmachine geplaatst worden. Voor de ECOLIFE waterflessen is het aangeraden om ze met de hand af te wassen.

Het kan gebeuren dat de waterfles in de loop van de tijd wat minder fris gaat ruiken, ondanks dat de fles regelmatig wordt schoongemaakt. Hier is de volgende oplossing voor:

  1. Haal de dop los van de fles en haal de siliconenring uit de dop. Gebruik hierbij altijd een stomp voorwerp om beschadigingen aan de siliconenring te voorkomen!
  2. Meng 5 eetlepels baking soda met 1 liter heet water.
  3. Vul de fles zoveel mogelijk met de vloeistof en leg losse onderdelen in een bakje met de rest van de vloeistof. Laat dit een nachtje staan.
  4. Gooi de volgende ochtend alle vloeistof weg en maak een kleine hoeveelheid nieuwe vloeistof, bestaande uit heet water en baking soda.
  5. Giet een beetje vloeistof in de fles en ga flink boenen met een flessenborstel of soortgelijke borstel, totdat het weer fris ruikt.
  6. Borstel daarna de overige onderdelen met de vloeistof.
  7. Spoel alles af en laat goed drogen.
  8. Pas als alle onderdelen goed droog zijn, zet je de fles weer in elkaar. Doe je dat te snel, dan kan de fles alsnog muf gaan ruiken.

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?
  1. Ga naar het product dat jij graag wil hebben.
  2. Klik op de knop “in winkelwagen”.
  3. In de groene balk staat de bevestiging van het toevoegen in de winkelwagen. Klik rechtsboven op de donkerblauwe knop met het winkelwagentje. Klik op “winkelwagen bekijken”.
  4. Als je bestelling compleet is, klik je op “doorgaan naar afrekenen”.
  5. Doorloop de drie stappen “Inloggen”, “Persoonlijke gegevens” en “Bestelling en betaling”.
  6. Aan het einde van stap 3 “bestelling en betaling” ga je akkoord met de algemene voorwaarden en klik je op “bestelling plaatsen”.
  7. Je ontvangt een orderbevestiging als de bestelling geplaatst is.

Kom je er toch niet uit? Neem dan contact met ons op per mail via info@locklock.nl of telefonisch via 085 – 8001800. Dan helpen wij je graag verder!

Ik wil graag een account aanmaken, hoe moet dat?

Er zijn twee mogelijkheden om een account aan te maken:

– Helemaal rechts bovenaan de pagina in de blauwe balk staat “log in”. Hier kun je in het blok “Nieuw bij LOCK&LOCK?” je e-mailadres invullen en een account aanmaken.
– Op het moment dat je je bestelling gaat afronden en we om je persoonlijke gegevens vragen, kun je onderaan de pagina kiezen voor de mogelijkheid “een account aanmaken?” Als je deze optie aanvinkt wordt er een account aangemaakt.

Vanaf je account dashboard kun je voortaan recente bestellingen bekijken, je verzend- en factuuradressen beheren en je wachtwoord en account details bewerken.

Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten, wat moet ik doen?

Op het moment dat je wilt inloggen kun je kiezen voor de mogelijkheid “wachtwoord vergeten?”. Vervolgens kun je je gebruikersnaam of e-mailadres invullen en ontvang je via de mail een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik heb een kortingscode, hoe kan ik die gebruiken?

– Als je klikt op “winkelmandje bekijken” kun je onderaan het lijstje met producten je kortingscode invullen.
– Of in de laatste stap “bestelling & betaling” staat bovenaan de pagina de vraag of je een kortingscode hebt, ook daar is nog een mogelijkheid om de code in te vullen.

Mijn kortingscode werkt niet, wat moet ik doen?

Neem hiervoor contact op per mail via info@locklock.nl of telefonisch via 085 – 8001800. Dan helpen wij je graag verder!

Zijn de producten ook in een winkel te koop?

Ja, er zijn een aantal winkels die LOCK&LOCK producten verkopen:

NijhofWoonwarenhuis Nijhof
Minervaweg 3, 3741 GR Baarn

Nijhof verkoopt een breed assortiment LOCK&LOCK Classics vershoudbakjes en voordeelsets.

 

 

ZwerfkeiZwerfkei Outdoor & Travel Centre
Jaap Bijzerweg 10, 3446 CR Woerden  

Zwerfkei verkoopt een breed assortiment LOCK&LOCK Classics vershoudbakjes.

 

 

De Wit SchijndelDe Wit Schijndel
Rooiseweg 22, 5481 SJ Schijndel

De Wit Schijndel verkoopt een breed assortiment LOCK&LOCK Classics vershoudbakjes.

 

 

joosten-watersportJoosten Watersport
Compagnieshaven 1, 1601 ZA Enkhuizen

Joosten Watersport verkoopt een breed assortiment LOCK&LOCK Classics vershoudbakjes.

 

holland&barrettHolland & Barrett
Verschillende locaties door heel Nederland

Holland & Barrett verkoopt waterflessen en theebekers van LOCK&LOCK.

 

 

Ben jij een retailer en geïnteresseerd in het verkopen van LOCK&LOCK producten? Neem dan contact op per mail via info@locklock.nl of telefonisch via 085 – 8001800. Dan helpen wij je graag verder!

Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Bij LOCK&LOCK betaal je veilig en volgens je eigen voorkeur. Je kan op diverse manieren betalen:

iDEAL
Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving van je eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruik maken van iDeal, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

AfterPay (extra kosten bedragen €1,99)
Met AfterPay kun je achteraf betalen, nadat je je bestelling in ontvangst hebt genomen. Je ontvangt dan een betaaloverzicht van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht bekijken en betalen. Voor meer informatie, sturen wij je door naar AfterPay.

Overboeking
Overboeking betekent dat je, na het invoeren van je bestelling, eerst het orderbedrag zelf overmaakt op de rekening van LOCK&LOCK bij het betaalplatform MultiSafepay. Dit kan bijvoorbeeld via internetbankieren of via een overschrijving. Houd wel rekening met één tot drie werkdagen overboektijd. Vermeld bij het overmaken uw naam en het ordernummer uit je orderbevestiging.

Indien de betaling niet binnen 14 dagen is bijgeschreven, beschouwen wij de bestelling als geannuleerd, je ontvangt nog wel een herinneringsmail.

Mister Cash/Bancontact (alleen voor België)
Met Mister Cash/Bancontact kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Je betaalt binnen de beveiligde en vertrouwde bankomgeving van jouw eigen bank met een uniek TAN nummer. Je kunt direct gebruik maken van Mister Cash/Bancontact, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

Veilige verbinding
Om de veiligheid van betalen te waarborgen, gebruikt LOCK&LOCK het betaalplatform MultiSafepay dat beveiligd is met SSL-normen. SSL is op dit moment het veiligste en meest gebruikte encryptieprotocol op internet.

Dit betekent dat de gegevens die je verstrekt (bijvoorbeeld je naam), worden gecodeerd zodat deze niet door andere personen kunnen worden gelezen of onderschept.

Het veilig aanbieden en afhandelen van je transacties gebeurt bij ons uitsluitend onder strikte veiligheidseisen. Dagelijks wordt het MultiSafepay netwerk gescand op diverse veiligheidsrisico’s door middel van McAfee SECURE. MultiSafepay staat onder toezicht van De Nederlandse Bank.

Levertijd en verzending

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?
Verzendmethoden Nederland             Onder de €50,- Vanaf €50,-
Standaard verzending €4,95 Gratis
DHL ServicePoint €4,95 Gratis
Avondlevering €5,90 €0,95
Afhalen magazijn Soest Gratis Gratis
Verzendmethoden Waddeneilanden Onder de €60,- Vanaf €60,-
Standaard verzending €9,95 Gratis
DHL ServicePoint €9,95 Gratis
Avondlevering €10,90 €0,95
Afhalen magazijn Soest Gratis Gratis
Verzendmethoden België                    Onder de €60,- Vanaf €60,-
Standaard verzending €9,95 Gratis
DHL ServicePoint €9,95 Gratis

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Ja, je kunt de status van je bestelling volgen.

Na ontvangst van de betaling, wordt je bestelling klaargemaakt voor verzending. De verzending wordt uitgevoerd door DHL. Zodra het pakket ons magazijn verlaten heeft, ontvang je van DHL een mail met de bezorginformatie. Komt het niet goed uit? Of haal je je pakket liever op bij een DHL ServicePoint? Maak dan eenvoudig een nieuwe afspraak. Zodra de bezorger onderweg is, ontvang je weer een bericht.

Niet thuis tijdens bezorging?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en het pakket niet bij je buren afgegeven kan worden, wordt het pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint bezorgd. De DHL-bezorger laat dan een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track & trace zien waar je pakket bezorgd wordt.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

LOCK&LOCK werkt voor de bezorging samen met DHL. We streven er uiteraard naar om de bestelling zo snel mogelijk te leveren. Als je op werkdagen voor 12.00 uur besteld en betaald (iDEAL), wordt je bestelling de volgende dag geleverd*. Mocht het moment van bezorging niet uitkomen, kan je dit tijdelijk nog wijzigen bij DHL.

Bestellingen geplaatst op: Bezorgpoging*:
Maandag vóór 12.00 uur Dinsdag
Dinsdag vóór 12.00 uur Woensdag
Woensdag vóór 12.00 uur Donderdag
Donderdag vóór 12.00 uur Vrijdag
Vrijdag vóór 12.00 uur Zaterdag
Zaterdag en zondag Dinsdag

Heb je gekozen voor betaling via overboeking? Houd dan rekening met één tot drie werkdagen verwerkingstijd. Bezorging zal eveneens later plaatsvinden.

Zodra het pakket ons magazijn verlaten heeft, ontvang je van DHL een mail met de bezorginformatie. Zodra de bezorger onderweg is, ontvang je weer een bericht.

*In verband met de huidige situatie gelden voor zendingen naar België een langere levertijd. Houd rekening met 4 tot 8 werkdagen vertraging.
In de decembermaand kan het zijn dat pakketjes binnen Nederland 1 tot 2 werkdagen later binnenkomen dan gebruikelijk.

Niet thuis tijdens bezorging?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en het pakket niet bij je buren afgegeven kan worden, wordt het pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint bezorgd. De DHL-bezorger laat dan een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track & trace zien waar je pakket bezorgd wordt.

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?

Ja, het is mogelijk om zelf een bezorgmoment te kiezen.

Nadat je je persoonlijke gegevens hebt ingevuld, kun je kiezen voor avondbezorging (hiervoor komt €0,95 bij).

Zodra het pakket ons magazijn verlaten heeft, ontvang je van DHL een mail met de bezorginformatie. Komt het toch niet goed uit? Dan kun je eenvoudig een nieuwe afspraak maken of kiezen voor levering bij een DHL Servicepoint.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt bezorgd?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en het pakket niet bij je buren afgegeven kan worden, wordt het pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint bezorgd. De DHL-bezorger laat dan een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track & trace zien waar je pakket bezorgd wordt.

Kan ik mijn bestelling laten leveren op een afgesproken plek bij huis?

Ja, voor Nederlandse adressen is het mogelijk om te laten leveren op een afgesproken plek. Via de track & trace code kan je kiezen voor ‘Een plek afspreken’. Zo kan je aangeven waar de bezorger jouw pakket moet neerleggen als je niet thuis bent.

Kan ik mijn bestelling bij jullie afhalen?

Ja, het is mogelijk om je bestelling af te halen in ons magazijn. In je winkelmand kan je kiezen voor de optie ‘Afhalen magazijn Soest’. Zodra de bestelling voor je klaar staat, ontvang je een mailtje.

Afhalen kan van maandag t/m vrijdag tussen 9 en 17 uur.
Adres: Oostergracht 3, 3763 LX, Soest

Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?

Ja, je kunt de bestelling ergens anders laten bezorgen.

Ander verzendadres 
Op het moment dat je je bestelling gaat afronden en je persoonlijke gegevens hebt ingevuld, kun je kiezen voor “verzenden naar een ander adres”. Hier kun je de gegevens invullen van het gewenste afleveradres.

DHL ServicePoint
Nadat de persoonsgegevens zijn ingevuld, kan je kiezen voor de optie DHL ServicePoint. Er wordt automatisch gezocht naar het dichtstbijzijnde ServicePoint. Wil je liever een ander ServicePoint? Klik op ‘Verander’, pas eventueel de postcode aan en kies een ander punt uit de lijst.

Geen DHL ServicePoint gekozen, maar toch liever daar laten afleveren? Zodra het pakket ons magazijn verlaten heeft, ontvang je van DHL een mail met de bezorginformatie. Je kunt ook op dat moment kiezen voor levering bij een DHL ServicePoint.

Leveren jullie ook in het buitenland?

Levering in het buitenland is mogelijk. Neem hiervoor contact op per mail via info@locklock.nl of telefonisch via 085 – 8001800. Dan helpen wij je graag verder!

Garantie

Hoelang heb ik garantie op een product?

Onder beperkende voorwaarden wordt 2 jaar garantie gegeven op LOCK&LOCK producten, mits de defecten zijn toe te wijzen aan productiefouten en/of grondstoffen:

– Binnen 12 maanden na aankoop (met aankoopbewijs) worden defecte producten of onderdelen geheel gratis vervangen;
– Vanaf 12 maanden na aankoop (met aankoopbewijs) worden defecte producten of onderdelen vervangen tegen betaling van verzend- en handelingskosten.

Neem in deze gevallen contact op per mail via info@locklock.nl of telefonisch via 085 – 8001800. Dan helpen wij je graag verder!

Mijn product is kapot. Wat moet ik doen?

Kapot product bij ontvangst bestelling
Ondanks de hoge kwaliteit van de LOCK&LOCK producten kan het voorkomen dat je een product ontvangt dat niet aan de eisen voldoet. In dat geval bieden wij graag zo snel mogelijk een passende oplossing. Wanneer een product defect is op het moment dat je het ontvangt, neem dan contact op per mail via info@locklock.nl of telefonisch via 085 – 8001800. Dan helpen wij je graag verder!

Kapot product na gebruik
LOCK&LOCK producten zijn veilig te gebruiken in de vaatwasser, diepvries en magnetron, onder de volgende voorwaarden:

– Vaatwasser: producten plaatsen in het bovenste rek van de afwasmachine. Agressieve afwasmiddelen kunnen de oppervlakte van het bakje beschadigen;
– Magnetron: te gebruiken tot 120° C en gelieve de gebruiksaanwijzing van de magnetron toe te passen. Het deksel moet los op het bakje liggen of geheel verwijderd worden voor gebruik in de magnetron. Pas op met voedingsmiddelen die veel vet, olie, suiker of tomaten(saus) bevatten. Deze kunnen beschadiging (blaasjes) of verkleuring veroorzaken. Het is belangrijk om niet te lang te verwarmen en tussentijds te roeren.
– Diepvries: te gebruiken tot -20° De LOCK&LOCK bakjes eerst buiten de vriezer op temperatuur laten komen. Het deksel niet openen zolang de inhoud bevroren is.

Heb je de gebruiksvoorschriften in acht genomen maar kamp je toch met een defect? Onder beperkende voorwaarden wordt 2 jaar garantie gegeven op LOCK&LOCK producten, mits de defecten zijn toe te wijzen aan productiefouten en/of grondstoffen:

– Binnen 12 maanden na aankoop (met aankoopbewijs) worden defecte producten of onderdelen geheel gratis vervangen.
– Vanaf 12 maanden na aankoop (met aankoopbewijs) worden defecte producten of onderdelen vervangen tegen betaling van verzend- en handelingskosten.

Retouren

Ik wil mijn producten graag retourneren, wat moet ik doen?

Na ontvangst van je bestelling heb je het recht om gedurende 14 dagen (een deel van) de bestelling te retourneren. Uiteraard dienen de te retourneren producten compleet, ongebruikt en goed verpakt – voor zover mogelijk in originele verpakking – retour gezonden te worden.

Als je onderstaande stappen volgt, kunnen wij je retourzending spoedig afhandelen:

– Geef bij onze klantenservice aan dat je een product wilt retourneren. Vermeld hierbij het ordernummer van je bestelling en geef eventueel de reden van het retourneren op.
– Wil je het product ruilen? Geef dan tevens het gewenste artikel op. Afhankelijk van de prijs van het nieuwe artikel ontvang je een aanvullende factuur of volgt terugbetaling.
– Wij voorzien je per mail van de verzendinstructies.
– Je verzendt het artikel naar ons.
– Je ontvangt een ontvangstbevestiging van ons zodra de retourzending is ontvangen.
– In geval van ruiling wordt na ontvangst van de eventuele bijbetaling het vervangende product verzonden.
– Terugbetaling volgt uiterlijk binnen 14 dagen.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Alle kosten voor verzending van het retourneren zijn voor rekening van de klant. Als je de gehele bestelling retourneert, krijg je de verzendkosten die je in eerste instantie betaald hebt ook teruggestort. In geval van ruiling, hoef je niet opnieuw verzendkosten te betalen voor het nieuwe pakket.

Hoe lang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?

Terugbetaling volgt uiterlijk binnen 14 dagen. Uiteraard dienen de te retourneren producten compleet, onbeschadigd, ongebruikt en goed verpakt – voor zover mogelijk in originele verpakking – door ons ontvangen te zijn.

Klantenservice

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Heb je een vraag over je bestelling, een product of de levering? Wellicht staat het antwoord op jouw vraag tussen de veelgestelde vragen. Of neem contact met ons op:

– Per mail via info@locklock.nl
– Telefonisch via 085 – 8001800 (op werkdagen van 09:00-17:00)
– Stuur een bericht via Facebook of Instagram

Dan helpen wij je graag verder!

Zakelijk

Ik wil graag een groot aantal producten afnemen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

We bespreken graag de mogelijkheden. Neem hiervoor contact op per mail via info@locklock.nl of telefonisch via 085 – 8001800. Dan helpen wij je graag verder!

Kan ik op factuur bestellen als zakelijke klant?

We bespreken graag de mogelijkheden. Neem hiervoor contact op per mail via info@locklock.nl of telefonisch via 085 – 8001800. Dan helpen wij je graag verder!

Staat je vraag er niet tussen?

    Menu